lördag 20 april 2013

Dagen efter...

Då var det gjort!  Vi kom till operation kl 7, 30 och jag fick byta om i ett litet bås. Doktorn kom in i båset och skulle pila på vilken sida som skulle opereras, hahaha! Onödigt slösande på bläck om ni frågar mig!  Jag sa till läkaren att det skulle vara konstigt om hon skulle ta fel sida, hahaha!  Men bra att vara tydlig!  Sen frågade jag om de kunde ta bort en leverfläck i ansiktet när de ändå höll på att skära bort allt som stod ut :-D och det gjorde hon!  Läkaren var toppen bra och trevlig! Var lite nervös innan eftersom det inte var samma läkare som förra gången men som sagt, det hade inte kunnat bli bättre! 
Jag höll mig lugn och fin hela morgonen, ända fram till när de skulle söva ner mig!  Då kom verkligheten ikapp mig och tanken på att vakna upp utan nåt bröst fick mig i obalans och jag började gråta.  J var inte där och där låg jag och storgrät med främmande människor som gjorde sitt bästa för att trösta mig. I ett sånt läge var det faktiskt skönt att bara få hålla någon i handen!  Jätte bra personal! 
När jag vaknade var jag lite groggig och hade ganska mycket shrivring (skakningar) så då fick jag medicin (Rapifen) mot det och det lugnade ner sig så småningom. Sen fick jag lite fika och sen rullade vi hemåt! Jag tog min lilla handväska,  dränet,  och satte mig i bilen! 
Kvällen gick bra!  Lite trött men inte så mycket ont. Känsla av lite träningsvärk vilket det absolut inte kan vara då jag inte tränat på alldeles för länge ;-)
Idag när jag vaknade vid kl 11 fick min kära man leka doktor!  Vi hade lite rollspel så här på morgonkvisten! Han var jätte duktig!  Han tog först bort stygnet, klippte slangen och drog sen ut den! Och då menar jag dränet och inget annat!!!!!  Han är en klippa! !

1 kommentar:

  1. Till modiga Lisa, efter ett längre uppehåll kom jag tillbaka till din blogg och fick läsa om den senaste operationen. Jag önskar dig fina vårdagar och kraft att gå vidare. Kram från mamma Liba

    SvaraRadera