torsdag 18 april 2013

Sista natten med bröst!

Imorgon är det dags för operation... Hela veckan har känts som en låååååång nedräkning... Har inte mått så jätte bra... Tycker det känns väldigt jobbigt nu när det verkligen kommer att hända... Det känns som slutet på en era... Slutet på min bröstera!! På ett sätt känns det som jag sviker hö bröst för det är ju faktiskt friskt medan vä bröst svek mig! Konstig känsla! Imorgon så här dags har jag inga bröst kvar! Bara två krokiga ärr!! Och ett drän som hänger ut från kroppen! Känns ju mindre uppmuntrande!

Men när jag har varit som mest ledsen över att jag kommer sakna mitt enda bröst har min man berättat för mig att för honom är huvudsaken att jag finns kvar, inte mina bröst... Han kommer inte sakna mina bröst men han skulle sakna mig! Så genom den här operationen hoppas jag att han aldrig behöver sakna mig! Sen så fick han ju upp ögonen på mig när han sa att nu skulle ju hö bröst få komma till tutthimlen och träffa vä bröst! " För du ser väl hur ledset och HÄNGIGT ditt hö bröst är" hahahaha... Jäkla gubbe!!! Mitt i allt elände får han mig alltid att skratta <3

Vissa firar sista natten med gänget och jag firar sista natten med tutten!! Undrar vad jag ska hitta på för henne så här sista natten... Kanske kan hon få ta på sig den snyggaste BH:n, få använda den finaste krämen och få vara uppe lite längre! Nääää, vi tar en Innohep spruta (blodförtunnande innan operation) i låret och duschar med Descutansvamp så håret blir så där härligt svinto och kroppen lika torr som ett fnöske!!! Sen upprepar vi det igen imorgonbitti samtidigt som jag inte får äta något... Men, men det kunde ju vara värre :)

Nu är det bara att blicka framåt mot framtiden och nästa mål som blir uppbyggnaden av nya boobisar nästa år!! Än är det inte riktigt slut på denna cancerresa men ändå på god väg!! 






3 kommentarer:

  1. Kram gumman och lycka till imorgon! ♡ Schnöboll

    SvaraRadera
  2. Du underbara kvinna som delar med dig av dina tankar och känslor jag blir så berörd. Du har också en helt underbar man brevid dig som hittar de rätta orden känslorna och ger dig ett fniss skratt mitt i din oro . Du har fått en lång resa att kämpa och nu ska du bara få må bättre och bättre. Kram Maria (Sväringe hallen )

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till idag vännen!!! Tänker på dig...tur att du har världens bästa stöttepelare Jonny till fin man...
    Ska tänka på dig hela dagen o skickar över Styrkekramar!!! Du får tänka att om ett år så kanske du har 2 nya bobies som inte alls ser så ledsna o hängiga ut...hihihi :))

    Kraaaam från din tvilling

    SvaraRadera