söndag 1 september 2013

1:a mötet med "tuttdoktorn"

Nu har jag varit på första mötet med plastikkirurgen! Jag var sjukt nervös innan! Tänk om han säger "Nej, tyvärr, finns inget att göra! Du har för lite hud eller din hud är så förstörd att det inte går att rekonstruera några nya bröst". Men oj vad fel jag hade! Han var väldigt trevlig och kändes väldigt empatisk! Han sa: "Tänk om alla strålade patienter såg ut som du!" Och jag hörde: " Tänk om alla patienter såg ut som du, strålande"! Hahahahahahaha, nej, skoja bara! Det kändes väldigt bra att träffa kirurgen och han var mycket lättsam att prata med... Han frågade först vad jag hade för "önskemål" och vad jag hade tänkt mig... Jag berättade att jag ville ha en ordentlig C-kupa (eftersom jag tidigare har haft det) och att jag inte ville ha nya bröst av egen vävnad utan att jag vill ha inplantat... Han tittade lite skeptiskt på mig och då kände jag att nu kommer det... Det går inte! Men istället sa han lite bekymrat "Vi måste nog lägga in expander först för att töja huden". "Ja, självklart", sa jag, "det har jag räknat med". Då pustade han ut och sa "Jag trodde du ville att jag skulle stoppa in C-kupor på en gång och det kan ju bli lite svårt"... Ja, tänkte jag, och det skulle nog göra jävligt ont när huden skulle bli så överraskad så att den sprack...AJ!

Nu är op.anmälan gjord och det kan bli operation någon gång i dec. eller jan. och jag längtar... De kommer då sätta in expander som de fyller med koksalt till rätt storlek... Expanderna som sätts in kan fyllas med totalt 450 ml... När de har fått rätt storlek byts de ut med en ny operation till de permanenta inplantaten... Jag kan välja mellan runda eller anatomiska (droppformade)... Han förklarade att de anatomiska ser något verkligare ut men att om de skulle råka vrida sig lite kan det se lite konstigt ut medan om de runda vrider sig så är de ju fortfarande runda... Han sa också att min hud i början kan bli blank eftersom huden töjs ut... Jag fick en fin bild på näthinnan med två stenhårda bulor som ser polerade ut, hahahaha... Det blir att pudra tuttarna då!!!

Nu är det i alla fall igång och det finns en plan! Är sjukt taggad!!

Ha det gott!

1 kommentar: