tisdag 26 juni 2012

Födelsedag, leverfläck, midsommar, återbesök...

Jag fyllde ju då år! Jag blev väckt av sång av min underbara familj, och gulligast var nog lilleman när han sjöng med... Paket fick jag oxå (trots att vi alltid säger att vi inte ska köpa något till varandra utan hitta på saker tillsammans istället) Paketet innehöll ett par jätte snygga Nike knämjukisbyxor :) Mannen ordnade värsta hotellfrukosten, som ni ser!!! Jordgubbar, vattenmelon och nygräddade baguetter... Det var mums <3 Efter frukost var det dags för nästa "roliga" aktivitet... Borttagning av leverfläck under foten! Har haft den sen jag var ca 20 år, så det är ju ett tag!! Jag har alltid funderat och tänkt på den så nu tog jag tag i saken och fick den borttagen... Men fasen vad ont det gjorde när de sprutade in bedövningen!!! AJ!!! Doktorn tyckte i alla fall att den såg snäll ut så det känns ju skönt! Efter den lilla "operationen" blev det glass med familjen och dagen fortsatte att vara väldigt mysig <3



 

Sen kom midsommar... På dagen åkte vi, tillsammans med ett par härliga kompisar, ut på landet till mannens släkt... Där hade vi yxkastning, pilkastning, stövelkastning och tipspromenad!! Sillunchen intogs i solen sittandes på gräsmattan!! Riktigt mysigt <3 Senare, framåt sen em, åkte vi hem till oss och grillade och skrattade väldans mycket, vilket var väldigt skönt!!!




 Idag hade jag tid för återbesök hos onkologen... Fick träffa en ny läkare som var väldigt bra... Jag frågade hur det egentligen är det här med återfall med min diagnos... De närmsta två åren är risken som störst att jag drabbas av ett återfall... Efter ca 5 år är risken så gott som nere på noll... Man vet inte idag vilka som får återfall och vilka som klarar sig ifrån det... Egentligen vet jag ju det här men man "glömmer" bort vad man har drabbats av och att det faktiskt kan komma tillbaka!! Det blev ganska tungt och ledsamt efter samtalet... Man kommer på att det är mig doktorn sitter och pratar om... JAG kan få ett återfall! Det är ingen film som jag bara kan stänga av och se slutet när jag orkar och vill! I den här "filmen" finns ingen stoppknapp, inte ens en pausknapp!! Den bara rullar på! Men eftersom det är jag som har huvudrollen så måste väl jag få bestämma hur filmen ska sluta!! Eller hur?!

2 kommentarer:

  1. jag önskar av hela mitt hjärta att du får bestämma "fortsättning följer"! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott. En fin sommar önskar Mamma L

    SvaraRadera