onsdag 26 mars 2014

Hej! Det var länge sen!

Oj vad länge sen jag bloggade... Utbildningen tar all tid! Ska bli väldigt skönt när den är över om några månader.

Jag skulle ju få expanders inopererade i sista inlägget vilket gjordes. Operationen gick bra och plastikkirurgen fyllde dem med 100 ml direkt under operationen. Jag hade ganska ont i bröstbenet när jag vaknade efter operationen men efter att ha fått lite härlig smärtlindring i sprutform (Ketogan) mådde jag underbart, haha... Jag blev lite förvånad att det gjorde så ont i bröstbenet... Jag hade förberett mig på att smärtan skulle sitta i bröstmuskeln men det gjorde den inte... Eftersom det var dagkirurgi fick jag åka hem med smärtstillande på eftermiddagen samma dag. Det kändes helt ok trots att det kändes som om bröstbenet var av... Den första veckan kunde jag bara sova på rygg och var tvungen att sova lite högre, halvsittande... Det var lite irriterande faktiskt... Jag vill väldigt gärna ligga på sidan... Och eftersom jag hade ont var jag tvungen att ta starkare smärtstillande vilket i sin tur ledde till att magen stannade upp... Tack för det!  Hur jag till slut fick igång den tänker jag inte berätta om, hahahaha...

Efter tre veckor fick jag ta bort förbandet och skulle äntligen få se mina nya små kullar...

Jag tog bort det och tittade ner och tårarna kom... Jag visste ju att de inte var klara och att det bara var 100 ml i dem men ändå blev jag så besviken att de inte var finare... Men sen när jag tittade ordentligt och hade lugnat mig så insåg jag att de faktiskt var ganska fina och att de verkligen hade potential hahaha... Där fanns mina små hårda kullar... 

Vid nästa besök hos plastikkirurgen skulle jag fylla på ytterligare. Jag var jätte nervös! De fyller på genom att sticka en nål genom huden in i ett slags membran och sen fyller de på... Eftersom jag var så nervös och inte visste hur det skulle kännas vågade jag bara fylla på med 50 ml till. Men bara 5 minuter efter att jag lämnat mottagningen kände jag att jag definitivt hade kunnat fylla på med mera... Så vid nästa påfyllning fyllde jag på med 100 ml så då kom jag upp i 250 ml... Vid tredje påfyllningen fyllde jag på 80 ml och hamnade då alltså på 330 ml... Jäklar vad de spände då...

Jag hade en tid till för ny påfyllning men jag var väldigt tveksam till om jag skulle fylla på mera... Det var det här som jag var orolig för... Att inte veta när enough is enough... Man blir ju lite blind eftersom man vänjer sig vid storleken... Jag diskuterade mitt dilemma med min plastikkirurg... Japp, jag har en egen plastikkirurg, hahaha... Det trodde jag väl aldrig för några år sedan att jag skulle ha... Vi kom fram till att jag skulle gå hem utan att fylla på något mer för att känna efter ordentligt... Han tyckte dock inte att jag behövde mera så jag litade på hans ord...Det fick bli 330 ml...

Sen blev jag uppringd av honom och vi diskuterade olika implantat, olika storlekar och former och mjukhet... Under samtalet höll jag på att börja skratta... Där satt jag hemma i köket och pratade om hur mina framtida bröst skulle se ut, hur stora de skulle vara och i vilken konsistens, hahaha... Det kändes ungefär som att vi satt och diskuterade vilken färg på tapet han tyckte jag skulle byta till eller vilken hårfärg jag skulle passa i... Helt sjuk att sitta och "beställa" tuttar på telefon... Men nu gjorde jag det i alla fall... Det kommer att bli ett par runda implantat i storlek 350 cc (tror jag det skrivs)... Mjukheten tyckte jag var svår att bestämma men när han berättade att de mjukaste kändes mest naturliga, men att de inte skulle hänga på sidorna när jag låg på rygg på stranden haha, bestämde jag mig för dem... Och sen skrev han en operationsanmälan och jag frågade när jag kunde börja ringa och tjata på dem om när operationen skulle bli av... I slutet av april fick jag till svars... Får se om jag kan vänta så länge, hahaha...

Så nu har ni fått lite uppdatering om vad som hänt och kommer att hända framöver!!

Ha det gott! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar