torsdag 8 mars 2012

Delmål nr. 1 = CHECK!!!

Igår fick jag min sista, SISTA, cytostatikabehandling och picclinen drogs bort direkt efteråt... Vilken frihet!! När behandlingen startade den 22 nov 2011 kändes det som en evighet fram till mars. Men nu kom äntligen den dagen som har varit såååå efterlängtad!! Känslorna låg verkligen utanför och jag grät både i bilen på väg till sjukhuset och när vi kom fram och började prata med sjuksköterskan om hur det kändes nu sista gången... Det var en väldigt stor dag och mycket känslosamt blev det... Nu är jag verkligen färdig med skiten!! Jag har ju bara rullat med i 3,5 månad, och visst har jag varit ledsen och tyckt det har varit jobbigt emellanåt, men nu när man vet att jag inte ska tillbaka om tre veckor, utan det faktiskt är klart, inser man vad man har varit med om... Jag har gått igenom sex st cytostatikabehandlingar mot cancer... MOT CANCER!!! Jag skulle väl aldrig i hela mitt liv behöva gå igenom något sånt? Det händer ju bara alla andra! Eller? Nej, tydligen inte! Men nu är det ÖVER!!

Nu står jag på väntelista inför strålning så vi får se när det startar... Sen ska jag få träffa min underbara onkologläkare igen för planering av borttagandet av mitt högra bröst... Många tankar snurrar även runt det... Ska jag göra en direktrekonstruktion på det högra bröstet eller blir det finare om jag tar bort det helt nu, väntar på att vänster sida läker efter strålningen och gör två nya på samma gång??? Hoppas få svar på mina frågor... Oavsett så finns det ingen tvekan hos mig om att höger bröst ska bort!! 

Svaret på CA125 var i alla fall mycket bra! Man ska ju ha under 35 och jag hade 14, så det är ju toppen att slippa oroa sig för det!!

Jag vill passa på att tacka alla vänner, anhöriga och bekanta som har hört av sig via mess, vykort, blombud, telefon, kommentarer på både Facebook och bloggen... Det har betytt så väldigt mycket! Utan eran "puschning", glada tillrop och stöttning hade jag inte varit så stark <3 <3 <3 Man har verkligen fått en inblick i vad alla runt omkring mig och min familj betyder för oss... Ni är guld värda allihopa och vi är väldigt tacksamma över att ni finns i våra liv!!

O till Mamma L: Hoppas din dotter fått må bra av behandlingarna och hon kommer snart få hoppa upp i stolen och få sin SISTA behandling hon också <3 Och hon kommer komma ur den här resan så mycket starkare!! För det gör man! Ha det bäst / kram Lisa






- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Jag gjorde min sista cyt.behandling den 10 januari och känslan när de tog bort picc-linen går verkligen inte att beskriva. Man måste ha varit med för att förstå hur mycket glädje en sån grej för med sig. Jag gjorde en dubbel mastektomi den 3 feb och ska börja stråla mig den 27 mars. Ser såååå fram emot sommaren, då jag inte ska behöva tänka på cancer utan vara en vanlig (om än platt) person och inte en patient.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom min dotter drabbades av samma cancer som du och Lisa, hejar jag även på dig. Ni alla är tappra tjejer som jag beundrar.Jag önskar dig sköna vårdagar. Kram från mamma L

      Radera
  2. Lisa, tack för alla vänliga hälsningar. Skönt att du är färdig med alla cytostatikabehandligar och kan gå vidare. Sköna vårdgar är på G med alla vackra blommor och fågelkvitter. Min dotter fick sin 2:a behandling igår med medföljande problem. Också håret håller på att trilla av. Men som du skriver, även hon kommer till den punkten där du är nu. Och då kommer nya tjejer att stå vid startlinan. J--la sjukdom! Tänk att jag får så mycket medmänskligt stöd av dig, fast vi inte har träffats. Kram från mamma L

    SvaraRadera
  3. Älskade Lisa..vad underbart det låter allt!! Att äntligen få checka av att behandlingen faktiskt är ÖVER..tjohooo, gött att få bli av med piccen oxå ;-). O så fucking gött att underredet är finfint :-D..vad kan man mer begära :-D. Jag är så otroligt glad för din skull så orden räcker inte till vännen! Säger bara LOVE U <3:-*. Många kramar från din crazy tvillingvän

    SvaraRadera
  4. Så härligt att första delmålet är klart! Underbart! O jag tycker att du ser snygg o fräcsh ut!!! kramar Elin Ö

    SvaraRadera