tisdag 1 maj 2012

Minisemester!

Eftersom jag strålas alla vardagar får man passa på på helgerna då jag är "ledig"... Det gjorde jag och mannen i helgen... Vi tog en kryssning till Riga. Välbehövligt!! Vi låg mest och sov i hytten. Vi tittade faktiskt på TV hela fredagskvällen och det var riktigt skönt att bara få slappa... Lördagen spenderade vi i Riga, i gamla stan... Jätte mysigt och fint... Vädret var superfint, sommarvärme. Jag var noga med att skydda strålningsområdet men jag brände mig ändå... På skallen!!! Har ju inte så mycket hår som skyddar längre, hahaha... Nu smörjer jag in huvudet med solskydd! 

Ikväll var det Humorgalan-för varenda unge!! Tårarna brände under ögonlocken och rann längs med kinderna! Fy fan så vissa barn har det! Man vill ta hand om varenda en... Bara man kunde!! Man kan i alla fall bli världsförälder! Vi har varit det nu ett antal år och det är skönt att se att pengarna kommer fram dit de behövs. Men det behövs mera pengar!! Så jag uppmanar alla som läser min blogg att på ett eller annat sätt ge en slant för dessa barn, de som vid 6-års ålder får lära sig att döda med vapen istället för att få gå i skolan och utbilda sig för att kunna få en framtid... Eller de 9-åringar som får ta hand om sina tre mindre syskon för att mamman gått bort och pappan lämnat dem!! Det är så himla hemskt!! Nyttigt för svenska barn att se!!!!

Nu kallar sängen! Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar