tisdag 22 maj 2012

SISTA CANCERBEHANDLINGEN!!

ÄNTLIGEN kom dagen jag/vi har längtat såååå efter!!! Helt otroligt! Kan knappt fatta det än! Jag är FÄRDIG!!! Ingen mer behandling för mig!! FY FAN VAD SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT! Känner för att bara skrika ut min lycka! Det känns helt underbart!! Idag när jag kom till strålningsmottagningen stod personalen och väntade på mig och så gick vi in i rummet som vanligt... Men där inne såg det inte ut som vanligt... De hade rullat ut röda mattan och så ställde de sig på varsin sida och började tjoa och applådera och ropa "La grande finale"!!!! Underbara människor!!!! Det blir nästan lite sorgligt att jag inte ska åka dit något mer, hahaha... 

Nu är jag sjukskriven tom. 1 juli och de (personalen) har uppmanat mig att verkligen ta det lugnt och vara lite ego och bara ta hand om mig själv... Tröttheten, efter strålningen, brukar komma i slutet eller efter man precis slutat med behandlingen. De tycker jag ska landa i allt jag har varit med om, att det inte är en vanlig förkylning jag har haft... Jag har ju oftast lite bråttom in i saker och ting men denna gång kommer jag faktiskt att lyssna på dem som vet och har erfarenhet sen tidigare.

Vi har varit på vårt andra möte med kuratorn idag. Tycker väl inte att det ger så mycket, faktiskt... Vi sitter bara och berättar hur vår "resa" sett ut... Förstår inte riktigt hur samtalen ska hjälpa läkaren att förstå att jag vill operera bort hö bröst... Men hon har säkert en bra plan till det hela...

Svar från onkogenetiska kommer troligtvis i augusti- september så det är väl nästa steg i vår fortsatta resa!!

Idag fick jag besök av gulliga Marie som gav mig rosa champagne och en jätte fin poesimobil med massa fina uttryck som jag kan läsa för att hitta styrkan då den kanske försvinner ibland <3 Tack finaste!  Sen kom pappsen med en flaska Pepsi Max som bara är MIN och en Gula änkan som mannen och jag skulle dela på! Tack pappi! 
Nu ska mannen och jag skåla i CHAMPAGNE!!!   
SKÅL!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Grattis!!! Visst är det en nästan overklig känsla, det där att vara klar.

    SvaraRadera
  2. Tack Mia! Ja, det känns helt underbart!! Som att börja leva igen!!

    SvaraRadera
  3. Lisa, jag gratulerar och glädjer mig med dig att du är framme vid målet. Att kunna följa dig på resan gav mig många nyttiga upplysningar som hjälpte mig att förstå min dotters kamp. Tyvärr, hos henne tillkom komplikationer som påverkade hela hennes behandling.

    Nu när sommar närmar sig, önskar jag dig och din familj en skön sommar med mycket glädje. Varma hälsningar och kramar från
    Mamma L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mamma L! Vad tråkigt för din dotter men hoppas att de har kunnat ordna till det för henne. Har tänkt mycket på er och hoppas att det blir bättre och lättare för din dotter resten av behandlingen. Hoppas oxå att ni, trots allt, får en jätte bra och härlig sommar!!Åter igen, tack för dina fina kommentarer! Kram Lisa

      Radera
  4. Härligt!! Njut av champagnen!! Den är du värd!! :) Kram Fia/vintersolsken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fia! Hoppas du får en bra sommar!! Ta hand om dig så mycket så ses vi på bloggen igen/ kram Lisa

      Radera