lördag 21 januari 2012

Inför de tre sista behandlingarna!

Har varit och träffat onkologläkaren inför de tre sista behandlingarna... Vi pratade om de olika biverkningar jag kan få och det var ju en del... Jag kommer få ha på mig isvantar och istofflor under behandlingen för att inte tappa naglarna... Känns super att få ett medel som detta insprutat i min kropp, i närheten av mitt hjärta ;) Skönt att man inte har hjärtbesvär!!! Vilket gift det är! Som tur är så är det ju bara tre gånger kvar, puh!! Det är alltså inte vantar och tofflor gjorda av is utan de har legat i frysen ;) Hatar att frysa om händer och fötter, burr!! Kommer ha fem mössor och åtta filtar på mig... Sen har jag ju min underbara man med mig som värmer mig med sin närvaro <3 Han har och kommer följa med mig på alla behandlingar! Är så skönt att ha honom som stöd!! Vi pratade också om min diagnos... Nu när det har gått ett tag efter beskedet och operationerna så kommer många tankar... Jag har ju kopior på min journal och vet vad som står där... Jag sa till läkaren att " Som jag har tolkat det så har jag haft en riktigt dålig, elak, värsting cancer som har varit väldigt snabbväxande och att jag bara har haft tur... Är det så?" "Ja, så är det" svarade han... Då brast allt igen... Att veta att jag bara har haft tur är en skitjobbig känsla... Att veta att det kunde ha blivit åt helvete fel är jätte jobbigt att veta... Tankarna på att J kunde blivit ensam med tre barn är riktigt skrämmande... Ska inte tänka så men det är oundvikligt! Jag sa till läkaren att " Med facit i hand så vill jag ta bort det andra bröstet också... Det här vill jag inte att jag och min familj ska behöva gå igenom en gång till... Om jag skulle få tillbaka skiten, vem säger att jag har samma tur två gånger..." Han förstod mig och sa att jag skulle stå på mig... Vi ska ta upp frågan igen när behandlingarna är färdiga... Skönt att någon inom vården lyssnar på en! Han är super, "min" onkologläkare!!! Alla vykorten på bilden har jag fått under min cancerresa... Det roliga är att jag inte vet från vem de kommer ifrån!! Det är 13 st och det är jätte kul att få dem... Hoppas, att när allt är över, få veta vem eller vilka du/ni är!! Vykorten är mycket uppskattande <3 <3 <3 TACK!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar