onsdag 25 januari 2012

Första Taxoterekuren!

Igår fick jag första kuren med Taxotere och de omtalade isvantar och tofflor var på... Ingen anafylaktisk chock inträffade, blev bara lite varm i ansiktet men inget annat :) Vantarna och tofflorna var KALLA men det gick faktiskt bra det oxå... Hade förväntat mig att det skulle vara mycket värre men, som sagt, det var helt ok! Inga andra biverkningar har smugit sig fram ännu men jag går fortfarande på högdos Betapred (kortison). Får se hur det blir när jag trappar ner... Har i alla fall kunnat sova inatt, skönt!!

Just nu har jag en ljus och positiv syn på det mesta... Har fått en tid till att röntga buk och thorax (bröstkorg) som jag bad om att få sist vi träffade onkologläkaren... Ska bli skönt att få veta att det inte finns mer i kroppen, för det ska det inte finnas, har jag bestämt!! Men visst är det lite nervöst!

Nedan ser ni en bild på de berömda vantarna och tofflorna... Håll till godo <3 Ha det bra tills vi hörs igen/ kram


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Tom snygg i sjuksängen <3 Kram Maria A

    SvaraRadera
  2. Stl 48-50 på skorna och sen matchande vantar, men allt klär en skönhet! :-) Kram, Ida

    SvaraRadera
  3. Gött att det har gått så bra..det är strålande :-D. Piffiga vantar o strumpor du fick...senaste modet kan jag se;-). O bara lite kalla..kanon! Tror att det är din positiva syn som gör halva jobbet B-). Puss på dig <3. Kramar från tvillingen

    SvaraRadera