onsdag 4 januari 2012

Tredje behandlingen avklarad = halvägs. TJOHOOOOO!

Igår fick jag tredje behandlingen och det betyder halvägs till mål :) UNDERBART!!! Mådde skit igår kväll och idag mår man ungefär likadant... Det är smällar man får ta... Under de första dagarna efter behandlingen (när man mår som värst) är jag allergisk mot höga ljud och att det är störigt och stökigt omkring mig... Svårt att undvika med tre barn och deras kompisar... Lillknodden på två år förstår ju inte men de två stora barnen tar mycket hänsyn, tycker jag... Men samtidigt måste ju de får leka och leva ;)

Just nu står mannen och lagar lunch till familjen för att senare åka till badhuset med de tre monstrerna så att jag får lägga mig i soffan och bara slappa.. Ska bli rätt så nice faktiskt... Imorgon blir det nog bättre! Det blir ju bättre för varje dag men det är jobbigt när man är mitt uppe i att må dåligt... Svårt för andra att förstå hur man mår när de inte själva gar gått igenom samma sak... Men de är duktiga på att försöka förstå och det ska de ha beröm för <3

Nytt år betyder ju nya löften... Och i år känns allt lite mera än tidigare... Huset ska bli KLART och jag ska förstås bli fri från skitsjukdom och behandling... Sen måste det bli en resa, vart som helst men den ska bli av... Sluta skjuta på saker till senare som man (läs vi) lätt kan avsluta... Ensak i taget och inte ha sju miljoner projekt på gång... Man kan ju alltid försöka ;)

Nu blir det soffhäng till resten av familjen kommer hem!!



Puss och kram

5 kommentarer:

  1. Hallå babe!! Skönt att vara halvvägs även om det känns som en evighet. Man kan aldrig förstå känslan och hoppas att man slipper;). Snart kan ni komma tillbaka till "livet" igen och ta vara på varje stund. Nytt år nya starka tag stor kram till dig Marita.

    SvaraRadera
  2. Insåg idag att just ha mål och delmål i ens liv är oerhört drivande och hoppingivande.Du beskriver det så fint.Jättefin golvljustaken.Så pampig.Som pampigt som livet självt .Massa kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Härligt med framtidsmål Lisa, klart ni ska ut o resa och såklart skiten ska försvinna, kram till dig! PS fantastisk ljusstake, var har du shoppat den? // Kicki A

    SvaraRadera
  4. Älskade Lisa...ohh så underbart att du har nått halvvägs nu. Måste va lättare o se målet nu. Nytt år, de kan bara bli bättre :-D. Tänker på dig o saknar dig vännen <3<3<3..din tvilling

    SvaraRadera
  5. Massor av kramar till dig Lisa! Tänker på dej. KRAM Michaela (på jobbet)

    SvaraRadera