fredag 10 februari 2012

Svar från gynekolog och på CA125

Referensvärdet för CA125 är < 35 och jag hade 17!!! Så det är ju toppen!! Gynekologen ringde och sa att hon ville att jag återkommer på nytt besök om en månad och att jag då också ska ta ett nytt CA125 för säkerhets skull... Hon sa även att hon inte ens ville kalla fyndet för cysta utan att det liknade mera en follikel och att folliklar kan bli uppåt 22 mm stora... Jag frågade om de hade någon misstanke på att det kunde vara något farligt men det hade dem inte... De ville bara inte släppa det pga. min situation och vill se att follikeln/cystan faller tillbaka... Så det känns väldigt skönt att de kollar upp det igen... Och då ska den vara borta, har jag bestämt!!

Näst sista behandlingen börjar närma sig!! Underbart, nu är det inte långt kvar!! Smaken har kommit tillbaka så nu passar jag på att äta allt gott, och då menar jag verkligen ALLT!! Jag är som en björn innan den lägger sig i ide, äter upp mig, fast jag går ju tyvärr inte i ide... Vore rätt skönt att få gå och vila för att sen vakna upp när all behandling är över... Men nu ser man ett slut på eländet... Längtar efter att få börja jobba, ska bli såååå kul!!

Nedan finns bilder på en skyddsängel i glas som jag fick av min kära svärmor, en ängel som hängde i en blombukett och en strut med choklad som jag fick av min fina vän Marie och en till bukett som jag fick av moster och Thomas!! Allt detta fick jag idag... Rena rama julafton!!! Tack till er alla <3












3 kommentarer:

  1. gud så skönt att det inte var något allvarligt. Tänker på dig/er. Kram kusin Pillan

    SvaraRadera
  2. Härligt Lisa att ca 125 var ua!! Kram Kicki A

    SvaraRadera
  3. Hej! Såg din kommentar på min blogg igår och har idag läst i stort sett hela din blogg. Vilken j-a skitsjukdom det är vi har!! Skönt att du snart är klar med dina cytostatikabehandlingar. Strålningen är ingenting i jämförelse. (Tyckte inte jag i alla fall.) Känner igen mig i så mycket i din blogg. Både sorgligt, men också en bekräftelse på att man är ganska normal i sina reaktioner. :) Är du inne på forumet cancertjejer? Varannan månad är det fikaträffar i Norrköping, jag har varit med på några stycken men nu var det ett bra tag sedan sist. Vore kul om vi kunde ses där nästa gång. Kram och sköt om dig! /Fia (Vintersolsken)

    SvaraRadera