söndag 5 februari 2012

Upprymd!

Nu är det inte långt kvar... Endast två sketna gånger kvar!!! Kan inte riktigt fatta det! Underbart <3 Det är väldigt lätt att hamna i en nedåtgående spiral när man egentligen ska blicka uppåt spiralen... För jag är frisk och det är det som vi måste fokusera på... Inte lägga energi på vad som kunde ha hänt... För det hände inte <3 Blicka framåt mot en underbar framtid <3

Sen kommer denna resa alltid följa mig och min familj... Men man får vända det till något positivt... Strunta i småsaker, inse att jag fått en andra chans, att jag och alla andra överlevare fått en prövning som vi klarade galant... Vi klarar vad som helst nu!!! Jag kommer bara bli starkare och starkare...

Nu är skiten borta och den ska ALDRIG mer få komma tillbaka!!!

POK

2 kommentarer:

  1. Underbart Lisa!!! Är helt och hållet förundrad och skit impad av ditt sätt att hantera din situation!! Hört ngt från dt`n? Missar ju dig på tisdag tyvärr men vi ses nog snart ändå. POK tillbax!!! Jonna

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa, jag har hittar till din blogg av rena turen. Jag läste alla dina inlägg. Du drabbades av samma sorts tumör som min dotter 37 år gammal. Hennes tumör är borta, men cancerceller hittades i ena lymfkärl.

    För 1,5 månad sedan kände hon sig som en normal ung kvinna, mitt i sitt arbetsliv inom sjukvården. Sedan kom cancer och chock för henne oss andra. Nu väntar hon på sin 1:a cytostatikakur nästa vecka, sedan strålning och hormonbehandling i 5 år. Du förstår. Dina daganteckningar gav mig blick i vad som väntar henne, gav mig styrka för att kunna stödja henne. Tack för din uppriktighet och öppenhet. Din beslutsanhet är beundrardsvärd. Jag håller tummarna både för dig och min dotter. Din blogg finns nu bland mina Favoriter. Mamma L

    SvaraRadera