måndag 20 februari 2012

Min syn på mig själv idag...

Jag ligger i sängen och blir full i skratt när jag tänker på hur jag ser ut idag jämfört med för ca 6-7 månader sen. Då var jag ganska vältränad, jag sa ganska... Var ute och sprang relativt mycket och tränade hyfsat bra! Hade två bröst och hår på huvudet! Lite solbränd var man nog också :) Idag är det en liten annan bild! Om vi börjar uppifrån... Håret har börjat växa ut litegrann och det gör att jag ser ut som en blandning av en nykläckt måsunge och en nyfödd nakenhund!!! Så där ovårdat "luden" och inte direkt tät hårväxt, hahaha... Sen kommer vi till ögonbrynen som heller inte är de tätaste längre... Och ögonfransarna ska vi knappt prata om... De fem jag har kvar på vardera öga!! En kamel har ju tätare ögonfransar än mig!!! Det är ju lätt att dra maskaraborsten igenom iaf... Det fastnar ju inte så många klumpar, haha!! Sen kommer vi till brösten! Nu hänger det bara ett där, ja, det hänger, och bredvid skinnpåsen går ett någorlunda rakt ärr från mitten ut till under armhålan... Ingen känsel när man rör vid området men man kan "frysa" till om bröstvårtan som inte finns!! Rätt konstig känsla!


Resten av kroppen kan man väl helt enkelt förklara som en blekfet hösäck, hahaha!!! Inga muskler kvar!! Orkar inte träna just nu!! Men vad sjutton gör det just nu!? Inte ett skit! Det kommer finnas tid till att plåga sig i löpspåret senare!!


Ha det bäst alla där ute! POK

4 kommentarer:

  1. Lisa,
    skönhet finns i själen. Efter korta besök på din blogg vågar jag påstå att din skönhet lyser runt omkring dig. Mamma L

    SvaraRadera
  2. Med dina ögon och ditt smittande leende spelar det inte någon roll hur resten ser ut, du är vacker iaf!

    SvaraRadera
  3. Håller också på med behandling för bc och jag känner igen mig i din beskrivning. Den där "frys"-känslan är så konstig, jag höll på att hoppa högt första gången jag kände den. Jag opererade mig den 3 feb och håller på att gymnastisera bort stelhet (och lymfsträng). Håret är på väg tillbaka men just nu ser det inte klokt ut, tunt och trist.

    SvaraRadera
  4. Älskade Lisa..du är snygg hur du än gör...det räcker att se dina ögon som glittrar så där busigt o kärleksfullt..det speglar hela dig <3 kram kram från tvillingen

    SvaraRadera