fredag 24 februari 2012

Vårkänslor!

Åh vad underbart det är att känna vårvindarna blåsa genom håret, hahaha!! Idag när jag tittade mig själv i spegeln såg jag ännu en jämförelse... Jag såg ut som en gammal, gammal gubbe, i skallen. Så fram med rakapparaten och bort med fjunet... Nu är man skalad igen!

Nu kommer våren med sina ljusa positiva stunder och det känns väldigt mycket mer underlättande... Man ser ljust på framtiden och jag känner mig bättre till mods. Snart är behandlingen över och jag kan påbörja nya friska planer... Bara att få sitta och skriva in mitt jobbschema i kalendern kändes otroligt roligt... Jag ska få komma tillbaka till jobbet, till vardagen, och ser fram emot det sååååå mycket!!

Det enda positiva med denna resa är att man har omvärderat livet och att man inte tar saker och ting för givet... Vilket är en väldigt bra erfarenhet men man kanske borde ha tänkt så redan innan allt detta hände... Det är så lätt att hamna i ett mönster där allt bara rullar på och där man aldrig stannar upp och tänker till. Så mitt tips till er därute: Stanna upp och tänk igenom vad som egentligen är det viktiga i livet, vad ni verkligen vill genomföra och hur ni faktiskt vill må <3

Och till Mamma L: Jag vet hur din dotter känner sig nu så här i början av behandlingen. Man räknar månaderna fram tills det ska vara över och det känns ganska långt bort till målet. Men nu, med bara en behandling kvar för mig, ser jag mållinjen lysa och känner att det har gått ganska snabbt ändå. Det finns ett slut, ett mål,  på det hela och dit kommer din dotter också att komma <3

3 kommentarer:

  1. Lisa,
    Jag önskar dig fina vårdagar.
    Ett stort TACK och många kramar från Mamma L

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att verkligen kunna se ljuset nu o slutet på denna tuffa resa...men det är nog så att man lär sig alltid något nytt positivt på tuffa resor!! O du har verkligen haft en tuff resa så det är guld att kunna se slutet på den :-D. Får bli en vår prom snart ;-). Puss på dig o skickar över soliga våriga styrkekramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Glömde visst..;-) från tvillingen Mary

    SvaraRadera