söndag 4 december 2011

Långtråkigt...

Nu har jag suttit isolerad i fyra dagar och än är det inte över!! Jobbig känsla att känna sig tipptopp och inte få gå utanför dörren... Inte krama anhöriga och vänner som har varit på besök... Fast ikväll bröt jag och mannen den regeln, ooppps!! Vi kramades!!! Helt underbart <3 Har ju inte fått röra vid honom på fyra dagar!! Det var så himla mysigt att få krypa in i hans famn <3 <3 <3 Idag har även min underbara storasyster varit här och som vanligt blev det mycket skratt!

V är väldigt hostig hemma och i nuläget är det inget bra för mig... J ska ta honom till VC imorgon för att se vad det kan vara... Plutten har svårt att sova på nätterna och det håller ju J också vaken... Inget bra nu när han är ensam med barn och hem och allt vad det innebär... Han får inte bli sjuk!

Man får försöka tänka på denna "lilla" sjukhusvistelsen som hotellövernattning med roomservice... Har blivit van att sova här nu så det blir väl problem sen när jag väl kommer hem... Men det ska bli väldigt skönt att få komma hem till min familj... Saknar dem i mängder <3 Men det är bättre att jag blir kvar här en dag för mycket än att jag åker hem för tidigt och drar på mig nåt skit så nästa behandling blir uppskjuten... Det vill jag inte...

Första dosen cytostatika, som ni nog har förstått, var lite för tuff för min kropp och benmärg... Den slog ut immunförsvaret totalt... Eventuellt kommer man justera nästa cytostatikados så att det inte blir likadant igen... Plus att jag troligtvis kommer få flera "vitakroppssprutor" och börja med dem tidigare för att hämta hem de vita blodkropparna snabbare... För så här kan det inte vara i 3,5 månad...

                              <3 <3 <3

6 kommentarer:

  1. Låter tufft för dig Lisa, mina tankar är med som vanligt. Megakram till Dig. Åsa

    SvaraRadera
  2. Jobbigt för dig vännen, tänker på dig. Kramis Ammis

    SvaraRadera
  3. Skönt att få kramas lite med j:) det är sånt man tar för givet tyvärr. Ta hand om dig och kom hem snart! Kramen Marita

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa. Fasen va trist att du inte får va hemma med familjen och måste va isolerad. Tänker på dig så klart och vet att du kommer fixa denhär resan galant...
    mängder med kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. LISA! läser din blogg och tänker på dig massor! Sänder massor med energi och styrka till dig! Många kramar "Vip" Pillan

    SvaraRadera
  6. Va busigt att bryta lite regler...;-)det måste va helt underbart med lite kroppskontakt efter flera dagar...isolering måste kännas som tortyr stundvis även om man vet att det är för sitt eget bästa!!! Gött att få kramas lite. Tänker jätte mycket på dig älskade Lisa..du fixar det här....Puss på dig <3<3<3. Tvillingen Mary

    SvaraRadera