onsdag 28 december 2011

Julen förbi, blickar framåt mot nytt år...

Nu är julen förbi... Jätte mysigt har vi haft det... Lillebror och lillasyster sov över på julafton så vi fick en del kvalitetstid tillsammans <3 Jag är lyckligt lottad att ha så fina underbara syskon, en storasyster, en lillebror och en lillasyster... Skönt att ha så bra kontakt med dem... Kan prata med dem om precis allt... Till dem kan jag gnälla om skitsituationen som jag befinner mig i... Spy ur mig all frustration... Men samtidigt blir det väldigt mycket skratt tillsammans med dem... Helt underbart!! Mycket kraft och styrka kommer från mina syskon och andra anhöriga, släkt och vänner...De är bäst <3

Snart är det ett nytt år... År 2012 kommer bli the year of the year!!! Det kommer bli ett bättre och friskare år än 2011... Ska bli underbart att gå in i det nya året när man vet vad som väntar... Endast tre månader kvar på behandling... Sen lite strålning på det och sen är skiten över... Få börja jobba :) Bli "normal" igen... Kan åka och handla när jag vill... Åh, det ska bli såååå skönt...

Undrar hur man kommer att må när allt är över? Vad jag har läst, är det många som först efter att all behandling slutat inser vad de har gått igenom... Att det är först då man verkligen bryter ihop... Undrar hur jag och mina nära kommer att reagera? Om man är medveten om det kanske man redan nu kan börja bearbeta och förbereda sig!? Eller ska man bara ta en dag i taget och se vad som händer? Kanske bäst så, att ta det som det kommer... Man vet ju faktiskt inte hur man kommer reagera, vi är ju alla olika... Det är dock skönt att läsa om andra som suttit i samma båt... Man känner igen sig i vissa kommentarer... Man vet att man absolut inte är själv i denna skitsjukdom men ibland känns det väldigt ensamt och då är det bra att det finns andra bloggar att läsa... Man märker ganska snabbt att det är vanligare än vad man tror och det, kanske låter väldigt egoistiskt, är rätt så skönt att veta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar