fredag 9 december 2011

Nu faller det...

Hemma igen efter sex dagar på sjukhus... Underbart att få komma hem till min härliga familj, min säng och bara få gå omkring i vårat hus... VARDAGSLYX!! Nästa behandling, på lucia 13/12, kommer de att sänka cytostatikadosen och öka antiemetikan (illamåendemedicinen)... Så nu räknar jag med att få må bättre än vad jag gjorde efter första behandlingen... 

Nu börjar jag tappa håret :( Märkte av det för två dagar sedan... Fram med rakapparaten igen... För nu har det hunnit bli ca 5mm... Alltså väldigt långt;) Rakade av mig allt... Ser ut som ett skinnhead men det är ju skönt att inte ha luggen i ögonen...

Bestämde tid med perukmakar´n... Hela familjen var med och det var väldigt trångt i det lilla perukrummet... Frisören hade inte alla modeller och färger hemma så jag fick prova de som fanns på plats... HERREGUD!!! Jag fick på mig en halvblond peruk, bara för att se modellen på... Jag såg ut som PERNILLA WAHLGREN!!!! Ni som känner mig vet att jag INTE är en Pernilla Wahlgren-typ... Jag såg såååå fruktansvärt snäll och puttinutti ut... Inte jag alls!!!

Beställde en page och en långhårig peruk i mörkbrunt... Ska bli roligt att få "klä ut sig"... Inte varje dag man kan välja frisyr efter humör... Ska bli skitkul när jag väl får hem dem!! Jag kanske lägger ut ett kort vartefter, vem vet...

3 kommentarer:

  1. Ska bli fint att se dig i din nya frisyr!!! Du är för härlig!! Kramar Åsa <3

    SvaraRadera
  2. Finaste Lisa, jag tänker på dig ofta och mycket. Jag tänker på din familj. Ni är riktiga kämpar. Stor kram Pia

    SvaraRadera
  3. Förstår att det måste kännas som att vinna en guldmedalj att få komma hem igen och få umgås och kramas igen med hela familjen!! Nee du är minsann ingen Pernilla Wahlgren....du är mycke ballare än så vännen ;-)Jag tror t.o.m. att du ser skitball ut i rakad frisyr..men det kan ju va kul att ha lite alternativ :-) Är stolt över dig att du orkar hantera allt så himla bra...du är ju bara kanon Lisa!!! Mycke kärlek till dig <3<3<3. Tvillingen Mary

    SvaraRadera