torsdag 5 april 2012

Leva livet!

Nu har jag vågat se avsnittet av Sofias änglar där det handlade om Elisabeth som har obotlig spridd bröstcancer. När det gick på TV vågade jag inte se det men igår tog jag mod till mig och tittade på det på datorn. Grät mig igenom hela programmet men det var faktiskt väldigt befriande... Tycker det är fruktansvärt att hon inte fick någon efterbehandling första gången hon fick bröstcancer! Om ni inte sett avsnittet så gör det! Jag fick en ännu starkare känsla av att man ska ta vara på varje dag och inte låta veckorna bara rulla förbi... Det finns så mycket att leva för! Jag kom oxå till insikt med att jag INTE är i samma situation som henne, jag är faktiskt frisk och det får jag inte glömma bort!!! Det är klart man funderar på vad som hade hänt om jag inte hade kollat upp knölen, om det hade fått gått längre tid... Men nu kollade jag upp knölen snabbt och lät det inte gå en massa onödig tid emellan fyndet och handling vilket resulterade i att jag kom in "rätt tid" och blev FRISK! Och behandlingen får jag för att hålla mig frisk!! Inte för att jag är sjuk!!

Oavsett om man har någon nära eller själv har råkat ut för något svårt/jobbigt borde man ta vara på varenda liten minut man får... Att det ska vara så svårt att bara leva livet! Varför behöver man bli påmind om hur skört livet faktiskt är när man egentligen redan vet det? Låt inte dagarna bara rulla förbi utan greppa tag i dem och gör något roligt istället!!

<3 VÅGA LEVA LIVET <3



(Fia: Titta på förra inlägget, jag har svarat där, kram)

2 kommentarer:

  1. Lisa, jag glädjer mig med dig att du har kommit ur det värsta och LEVER LIVET här och nu.

    GLAD PÅSK önskar jag dig och din familj.
    Kram från Mamma L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mamma L! Hoppas det går bra för din dotter och att hon får mår bra mellan behandlingarna. Troligtvis är det en bergodalbana av känslor som både hon och du känner, men det blir bättre med tiden. Ta hand om varandra/ kram Lisa <3

      Radera