lördag 7 april 2012

GLAD PÅSK!

" Det var en kyckling som hette Gullefjun..." Ja, det är ju faktiskt påsk så varför inte se ut som en kyckling :) Jag behöver ju inte ens klä ut mig, hahahaha... Kanske ska färga det rött så ser jag ut som en tupp istället!?



Idag har jag målat en vägg i köket och bara att gå upp och ner för stolen har kännts i mina stackars ben... Är så otroligt otränad, suck... Men det ska bli ändring på det vartefter, men en sak i taget. Fick en "utskällning" av min kära man idag efter att jag hade gått en lite för rask promenad med lilleman i vagnen för väl hemma blev det högläge för benen... Frustrationen över att inte ha kontroll över min kropp visade sig genom de förbaskade tårarna som bränner sig fram... Är så trött på att gråta men när kroppen blir trött så kommer de bara... Men så fort de fått rulla färdigt är jag på gång igen!! Bryt ihop och sen bit ihop!!

Påskäggsletande med kartor, ritade av min man, var morgonens aktivitet... Barnen fick en varsin karta och när de hittat sina ägg fick även JAG en karta av min påhittiga man... Han är för söt! Och jag tycker det är skitkul att få leta efter gömda påskägg, hahaha...

Hoppas alla därute får en toppen påskhelg!!
KRAM

1 kommentar:

  1. Stora PåskKramen till Dig Lisa!!!
    Har mått lite halvtaskigt och varit väldigt trött och loj ;men hopppas nu lite försent att din påsk trots allt varit bra för dig och din familj.
    Snart är jag lika "söt" som Du vännen, håret börjar glesas ut ,kan man lugnt säga. Blir nog att ta fram trimmern när som och dra av de lilla som hänger kvar. Laddar nu för nästa dosering av cellgifter som ska i mig på torsdag.
    Tänker så mycket på dig;varje dag faktiskt, och vill ju bara att du ska få krafter.
    Jag har läst ditt inlägg tidigare, och mailar mitt nummer så vi kan bladdra av oss en dag när vi båda orkar och kan.
    Har nu även på morgonen sett avsnittet av "Sofia's Änglar" med Elisabeth och hennes familj. Storgrät även jag hela programmet. Man har ju många såna funderingar och tankar; är allt verkligen borta..?? Måste tänka possitivt...jag vet det.
    Jobba lugnt nu där hemma vännen, så hoppas jag vi hörs snart; igen!!

    Må bäst
    Kramar Fia

    SvaraRadera