tisdag 8 november 2011

Äntligen lite besked!!

Nu har det hänt!! Svaret på bröstet fick jag veta idag... Satt på jobbet och skulle beställa tid för att tömma sårhålan IGEN... Tänkte inte ens fråga om svaren för jag blir så arg när de inte är klara... Men nu, idag, fick jag äntligen veta... Det fanns INGA fler tumörer i bröstet, TJOHOOOO!!!! Det var friskt!!! Nu väntar vi bara på att få svar på lymfkörtlarna. Efter beskedet släppte mycket oro och min stackars kollega fick trösta mig där jag satt och grät på expedition <3 Skönt att man har så fina arbetskamrater <3 Nu är det verkligen bara att blicka framåt!

Det är en konstig känsla att få veta att ens bröst är friskt... Det är ju en självklarhet att det ska vara så... Det ska inte vara sjukt... Väldigt konstig känsla... Vissa kanske tycker att det var "onödigt", nu med facit i hand, att ta bort hela bröstet när det faktiskt var friskt... Jag ser det dock inte så eftersom jag redan från början sa att är det sjukt ska det bort! Och eftersom cancern verkade vara så aggressiv så känns det bara skönt att det inte finns något fäste för skiten.

Imorgon har jag åter en tid för att tömma sårhålan först för att sen träffa läkaren och få veta vad för behandling de erbjuder mig, som det så fint heter... Nu har jag gått så länge och mentalt förberett mig på att få cytostatika att jag är nervös för att jag INTE ska få det... Hur ska man känna inför det? Nu går jag, som vanligt, händelserna i förväg men jag vill vara förberedd... Så man inte sitter helt tom och vet varken ut eller in... Jag vill ju inte ha något återfall så då borde man väl få cytostatika i förebyggande syfte, eller? Tänk om de "bara" erbjuder strålning! Det känns som jag vill ha en genomkörare i kroppen så vet man, ifall någon liten cell lyckats komma förbi hindrerna, att kroppen "renas" från skiten... Jaja, vi får väl se imorgon och uppdaterat status kommer imorgon kväll...

Fösta jobbkvällen gick bra men jag var otroligt trött när jag kom hem... Trött i ryggen... Trots att man inte känner sig sjuk, rent fysiskt, så tar alla tankar kring sjukdomen mycket energi... Man tror man kan lura sig själv men tankarna finns självklart där hela tiden... Det var jätte kul att vara tillbaka igen... Tillbaka till "vardagen" kan vara rätt så skönt :)

12 kommentarer:

  1. Härliga Lisa!!!! Underbara besked och att du blev känslosam på jobbet kan jag verkligen förstå. Inte ett dugg "stackars kollega", tvärtom gött att få vara där när tårar och känslor sprutar. Hoppas innerligt att du blir nöjd med morgondagens planering och jag ser fram emot fredag o lördag när det är du och jag igen!!! Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅ vad glad jag blir att läsa att du äntligen fått besked och att bröstet var friskt <3 Härligt Lisa!!!! Nu blickar vi framåt!!!
    Puss och Kram Maria A

    SvaraRadera
  3. Förstår din trötthet på alla plan och förstår även känslan vara tillbaka på jobb och med en vardag.Känner glädje över alla framsteg i svar som kommer och hoppas att du får den bästa behandlingen som ska rena kroppen som du beskriver.Massa kram Åsa TW

    SvaraRadera
  4. Härliga nyheter!! Tycker du är urstark som är tillbaka på jobbet, synd bara att inte jag är där och får träffa dig!! Kramisar Vanja

    SvaraRadera
  5. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

    SvaraRadera
  6. Lisa
    Tårar rinner längs min kind....har läst hela din blogg....hade ingen aning om vad som hänt dej. Fruktansvärt, men du kommer klara det, du är en stark tjej <3 och verkar ha underbara nära och kära som stötar dig.
    Tänker på dej
    Styrkekramar till DEJ och familjen från Kattis

    SvaraRadera
  7. Sååå skönt att höra Lisa!! Är så glad för din/er skull. Ses vi kanske på jobbet i morgon!? Kramar Åsa

    SvaraRadera
  8. Fina, fina Lisa. Det är Mona från barndomen som skriver. Finns inga ord... Är bara glad över att familjen och vännerna finns där. Att du är stark i dig själv såsom dina texter avslöjar, det visste jag. Det har du alltid varit och kommer alltid att vara. Tänker på dig.
    Kramar i mängder!
    Mona B

    SvaraRadera
  9. Så jävla underbart rent ut sagt!! Nu är det bara framåt som gäller och hoppas på ännu ett bra besked. Massor av kramar och glädje till dig och familjen
    Anabanana

    SvaraRadera
  10. Så underbart fina du, tjohooooo!! Härligt besked :) Kram på dig <3 Ammis

    SvaraRadera
  11. Härligt med positiva besked!! // Kicki A

    SvaraRadera
  12. Helt fantastiskt Lisa..ÄNTLIGEN BESKED o så UNDERBART POSITIVT sådant. Är så glad för er skull, hela familjen. Förstår att en stor tung sten föll...skönt att du inte va ensam när du fick beskedet utan att du hade dina fina förstående arbetskamrater där...även om det är ett positivt besked så kommer ju alla känslor o tankar upp som har snurrat i huvudet så lång tid! Det är bara att släppa ut det vännen..finns nog inget annat sätt att göra de på. Tänker på dig du starka älskade tvilling<3<3

    SvaraRadera