fredag 4 november 2011

...fortsättning på förra inlägget...

Jo då, bröstsköterskan ringde... T.o.m. innan lunch... Hon hade fått fram att undersökningarna, svaret, på bröstet var klart och att det fanns ett diktat som läkarsekreterarna inte hunnit skriva ut, så hon visste inte vad det stod i det... Lymfkörtlarna höll de på att undersöka nu och hon visste inte hur lång tid det skulle ta tills det svaret var klart... Hon hoppades att svaret skulle vara färdigt tills på måndag och om det skulle ske kanske jag kommer med på tisdagsronden i nästa vecka... Med tisdagsrond menar man en multidisciplinär konferens där kirurg, onkolog, patolog och cytolog deltar för att diskutera fram vilken behandling jag kommer att få...

Jag frågade sköterskan om man bara hade struntat i att kryssa i snabbsvarsrutan eller om det var en miss... Hon trodde självklart att det har blivit en miss, inte att läkaren har struntat i det... Får man verkligen göra sådana fel? Jag sa precis vad jag tyckte till sköterskan... Att det var skitdåligt! Att man känner sig åtsidosatt, nonchalerad, ledsen, arg och besviken! Att sådana här fel får man bara inte göra! Jag sa till henne att "först fick jag vänta i 5 v på ett svar... Sen helt plötsligt har man BRÖSTCANCER och två dagar senare har man bara ett bröst... Och så blir man lovad snabbsvar som GLÖMS bort"...

Tyvärr får man ju prata med "fel" person... Det är ju inte sköterskan fel men det blir hon som får ta emot min aggression och frustration... Jag sa dock, flera gånger, att jag inte är "arg" på henne men att man blir så jävla frustrerad när man inte kan göra ett skit...

Att få svaret kanske inte har någon medicinsk betydelse... Behandlingen börjar de inte med förren såret är så pass läkt att det inte störs av cytostatikan... Men för min oro betyder det en jävla massa... Även om körtlarna är sjuka och man inte kan göra något åt det just nu så vill jag veta det... Jag vill och har fan rätt till att veta vad mina kroppsdelar har visat sig innehålla eller inte innehålla!!!!!!!! Konstigare än så behöver det inte vara, eller hur?

2 kommentarer:

  1. ...du har så rätt,Lisa!

    SvaraRadera
  2. Hej fina, vackra, ödmjuka, roliga och helt fantastiska Lisa! Jag har inte de rätta orden till dig och det finns säkert inte de såkallade rätta orden. Men vill att du ska veta att jag tänker på dig. Du fantastiska tjej här skickar jag megastyrkekramar till dig.......

    SvaraRadera