onsdag 9 november 2011

UNDERBART!!!!!

Hemkommen från läkarbesöket och har en otrolig härlig känsla i kroppen... Bröstet visste vi ju, redan igår, var friskt men idag fick vi även veta att de lymfkörtlar, 12 st, läkaren tog bort i armhålan var FRISKA!!! Alla var friska!!! SÅ JÄVLA SKÖNT!!! Totalt tog de bort 16 st lymfkörtlar och det vara bara en som var sjuk... Fy fan vad härligt livet känns just nu!! Man har svårt att ta till sig det positiva beskedet men det kommer nog sjunka in ganska snabbt under kvällen :) Vi spottade cancern rakt i ansiktet, så det så!!!! Så skit på dig jävla cancer... Kom inte här och kom ;)

Mannen är på väg hem med en flaska champagne!! Här ska firas till tusen!! OTROLIGT HÄRLIGT!! Så många orostankar och många spänningar man har samlat på sig under dessa månader som gått... Är väldigt trött i huvudet och kroppen men på ett mycket positivt sätt... Kommer nog sova väldigt gott i natt :)

Nu är planen som lyder: Träff med onkologen nästa vecka för att få reda på hur ofta och vilken cytostatika jag kommer att få. Jag fick cytostatika, tjohoo!! Det var en självklarhet. Sen kommer de nog att sätta igång ganska snabbt därefter, så inom två veckor är jag nog igång... Kommer troligtvis få en porth a cath först, en infart som sitter under huden...Så skönt, för då kan man börja räkna ner tiden på denna konstiga resa... Efter cytostatikan blir jag strålad men det tar vi då... Nu är det bara en lite bit kvar på denna otroligt känslofyllda upplevelse/erfarenhet!! Nu blickar vi VERKLIGEN framåt... FY FAN VAD SKÖNT!!!!! Tack alla som stöttat, skrivit, messat, skickat kort och blommor och bara funnits runt omkring mig och min familj <3 Ni betyder MASSOR!!! Tack till tusen <3

19 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir. Verkligen lättad!

    SvaraRadera
  2. SKÅL LISA O JOHNNY & CO!!Glädjen smittade direkt av sig.kram Åsa TW & co

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt besked! Fira ordentligt! Självklart ska inte cancern få störa ditt liv för länge. Lycka till i nästa fas, Kram Fia

    SvaraRadera
  4. Åh va härligt bruden!!! Jag är sååå otroligt glad för din skull. kraaaam påre!!

    SvaraRadera
  5. Lisa.....tårar rinner nerför min kind i dag med, men i dag av glädje :-)för DIN, J:s & kidzens skull. Så himla skönt för DEJ och de dina att få ett positivt besked. Fortsätt spotta cancern i rakt i fejjan!!
    Tänker på dej <3 KRAM Kattis

    SvaraRadera
  6. Fy fan vad skönt rent ut sagt!!! Nähä du med alla tankar och kraft så hade skiten ingen CHANS! HA!!!! Superglad!!! PUSS <3

    SvaraRadera
  7. Satan i gatan så underbart,tårar på mina kinder av lättnad för er skull!! Massor av kärlek till er och som sagt, där fick han den jäveln!!!
    Kram anna

    SvaraRadera
  8. Så himla underbart!!! Massor av kramar, Helena

    SvaraRadera
  9. Underbart! Så glad! Kramar <3

    SvaraRadera
  10. O vad heligt att höra. Äntligen ett steg i rätt riktning. Kram sandra

    SvaraRadera
  11. Härligt skulle det stå såklart. Kram sandra

    SvaraRadera
  12. Så otroligt skönt att höra. Fira och drick champagne ifrån dina kusiner också. kramar pillan

    SvaraRadera
  13. Underbara nyheter, sååååå himla skönt. Å jag blir så glad för din och hela familjen skull <3
    SKIT PÅ DIG CANCER HELVETE :-)
    Puss puss puss /Maria

    SvaraRadera
  14. Bamsekram

    Gunilla I

    SvaraRadera
  15. Ohh vad glad jag blir för er skull, bamsekramar; Mollan

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga nyheter!! Fira järnet nu, sååå himla underbart skööönt! Kram till finaste Lisa <3

    SvaraRadera
  17. Åhhh va skönt att höra dessa fina besked!! Härligt att kunna blicka framåt!! Tänker på er och skänker en massa styrka o värme!!! Kram Elin och Vasse!

    SvaraRadera
  18. Skååål!!!!Kramar Åsa

    SvaraRadera
  19. Många många kramar till dig och din familj, fantastiska Lisa

    SvaraRadera