onsdag 2 november 2011

I väntans tider...

Och då väntar vi INTE på en fjärde liten knodd utan, som ni nog förstår, på svaret... Ringde idag till bröstmottagningen men de hade fortfarande inte fått något svar, suck! Fy fan vad det känns tradigt!! Inte lustigt att man känner sig lite lättirriterad och att tålamodet tryter... Men det finns ju inget jag kan göra än att snällt vänta tills de behagar ringa om svaret... Man får försöka, trots att det är jävligt svårt, att fokusera på andra saker... Som t.ex. jobbet :)

Har pratat med min chef och vi har kommit överrens om att jag ska komma tillbaka till jobbet nästa vecka... Ska blir såååå skönt och kul att få komma tillbaka till mitt "vanliga liv"... Att få träffa alla goa jobbarkompisar igen <3 Jag har nog världens bästa chef och kollegor... Jag vet ju inte hur jag kommer att må från dag till dag när jag väl börjat med behandlingen men det ser inte min chef som något problem... Hon säger bara att vi tar en dag i taget och efter mitt mående... Hon är bara toppen!! Jätte skönt att veta att jag verkligen kan jobba efter hur jag kommer må... Mycket oro och stress försvinner med en så förstående chef <3

Jag har fått ta ut min hormonspiral eftersom de ("bröstpersonalen") säger att man inte ska tillföra kroppen några extra hormoner. Detta medför att jag inte har något preventivmedel och det leder ju till att man kan bli gravid... Men det visste ni väl redan ;) Jag får absolut inte bli gravid eftersom allt som händer i en kvinnas kropp vid en graviditet är till nackdel för mig... Skulle jag bli gravid skulle jag behöva göra abort och det skulle jag inte klara av... Så därför måste vi (jag och J) hitta en lösning på det lilla problemet, om ni förstår vad jag menar :) Tänkte jag skulle nämna "kastrering" för mannen när han är i gråzonen mellan vakenhet och sömn... Då vet han inte riktigt vad han säger ;)

Vykorten på bilden har kommit med posten men jag vet inte vem de kommer ifrån :)... Jag blir så glad att ni där ute tänker så mycket på mig och min familj... 
<3 TACK <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar