måndag 24 oktober 2011

Nya löstutten...

Då har man varit på sårkontroll igen... Ärret såg bra ut men det hade fyllt på sig med sårvätska. Såg ut som ett nytt bröst var på väg att bildas, haha... Bröstsköterskan tyckte det behövdes tömmas och så blev det... Men vad är det hon tar fram?? Vilken jäkla nål hon tog fram!!!! Herregud!!! Det var den längsta och grövsta jag har sett... Blev lite svettig när jag tänkte att den skulle stickas in i "mitt bröst", uäää... Men det positiva med operationen, förutom att man tog bort cancern :), är att man inte har någon känsel kvar så sticket kändes nada... Skönt... Sköterskan tömde på ca 60 ml.

Sen till den roliga delen av detta besök... NYA LÖSTUTTEN!!! Trodde väl aldrig att man skulle känna sådan glädje för att få en riktig bröstprotes... Men just nu ger de små sakerna lycka!! Jag provade olika storlekar och märken och det var löstuttar överallt till slut... Stod och tittade mig i spegeln, både framifrån och i profil... Till slut hittade jag DEN!! Den ska jag ha!! Tjohoo, vad snyggt det blev... Finns ingen som skulle kunna gissa att jag bara har ett riktigt bröst och ett fejkbröst... Verkligen jättebra...

J fick självklart vara med och titta och för att vara helt säkra på att storleken var perfekt ställde han sig bakom mig och greppade tag i tuttarna... Protesen blev godkänd även av honom!!! På bilden ser ni min nya vän och dess lilla box som den ska sova i...



- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Min fina vän!

    Sitter och tänker på hur stark du är min lilla toka. Och vad vi gjort för varandra. Speciella tillfällen vi delat! Eller hur? Saknar dig min vän.

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. När du kallar mig för polacken nu så kommer jag kalla dig för tutten:)bra va kram på dej

    SvaraRadera
  3. Tack Lisa för att du delar med dig av ditt liv med oss. Mina tårar rinner när jag läser men jag är så tacksam över att få veta hur du har det för jag och många andra tänker så mycket på dig, stor kram Kicki Andersson

    SvaraRadera
  4. Tycker faktiskt det ser ut som en Lisa tutte :-) puss puss

    SvaraRadera
  5. Jag menar så där härligt fyllig men med lite tyngd i :-)

    SvaraRadera