söndag 23 oktober 2011

Resultat nr 2 och operation nr 1...

Ca 1 v gick innan vi fick reda på resultatet från punktion nr 2. Det visade på atypiska celler, cellförändringar. Man kunde inte utläsa vad det var för förändringar men att de fanns där var det ingen tvekan om... Det behöver ju inte betyda något farligt! Det kan ju bara vara hormonellt! Men nu, eftersom jag redan har gått igenom två punktioner som inte klart kan visa vad jag har, så blir det att operera bort knölen för att skicka iväg den till patologerna för att få reda på vad det faktiskt är...

Operation blev 7/9 och jag fick gå hem samma dag. Jätte skönt! Nu är den äntligen borta! Nu är det väl ändå över, eller?

Tyvärr fick jag en blödning i bröstet efter operationen så bröstet svullnade upp väldigt mycket... I papprerna man hade fått stod det att man skulle kontakta sin akutmottagningen om detta hände inom 24 tim. efter operation. Så jag lydde och ringde 1177 som tyckte jag skulle åka in till akuten... Jaha, det var väl bara att göra så då...

Älskade lillasyster kom ut och satt barnvakt och vi åkte in runt kl. 20.00. Det var kaos på akuten!! Vi var där i 5 tim. utan att de gjorde något åt blödningen. Läkaren vi träffade tyckte att det var bättre att en bröstkirurg tittade på det där för de var inte så vana vid sådant här... Nehej, men då kanske man får kontakta någon som är det... Ja ja, klockan var ju 01.00 så orken, efter att ha blivit opererad tidigare på dagen, fanns liksom inte där så vi åkte hem för att kontakta bröstmottagningen på morgonen.

Jag tog kontakt med bröstmottagningen så fort jag vaknade. Bröstsköterskan sa då att de egentligen skulle ha reopererat mig, som då på natten, för nu fanns det inget att göra... Nu hade det bildats en stor koagel som kroppen själv skulle få ta hand om och det kunde ju ta ett tag. Så nu hade man ett bröst från landet Grotesco och ett vanligt...

När jag var uppe på jobbet och hälsade på kom en jobbarkompis fram och undrade hur jag mådde. Jag mår så här, sa jag, och öppnade jackan så hon kunde se skillnaden på storleken på mina bröst... Hon fick en allvarlig min och så sa hon "Jaha, de tog bort hela bröstet" och tittade på mitt friska bröst... Hahaha!! Så fel det kan bli :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar