söndag 23 oktober 2011

Rosa bandet promenad

Idag var det promenad i industrilanskapet för stöd för bröstcancer. Hela härliga familjen var med dvs. pappa med sambo, mamma med man, storasyster med familj, lillasyster med pojkvän, bonus syster med barn och bonus moster. Och självklart min härliga familj. T. var dock inte med, han var i skateladan och åkte kickboard.

Jag blev så glad och rörd över att vi alla samlades för att gå i enad trupp för att stödja forskningen kring den här skitsjukdomen. Ännu en gång slog verkligheten till... Det var ju mig de ville stödja! Jag tittade på hela familjen och började förstås gråta mitt i allt... Men som vanligt var min underbara man och min familj framme på en sekund för att trösta... Jag trodde jag skulle fixa det här, hålla humöret uppe... Men när det kommer över mig vad jag har kvar att göra på den här resan är det svårt att hålla tillbaka tårarna... Förhoppningsvis blir det bättre och bättre med tiden...

Efter tårkalaset fortsatte vi våran promenad och jag lämnade in fem st BH:ar till insamlingen.

Efter promenade skulle I spela fotbollsmatch mot lagets mammor. Jag kunde förstås inte vara med men vi tittade på. Det var roligt att få skratta, för det gjorde vi...

6 kommentarer:

  1. Otroligt fin blogg!!jag blir rörd, glad och ledsen...
    Du är en härlig Lisa som kommer klara den här resan!!!!Kram Ditte

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst hela resan och nog tycker jag nog ändå att den är bättre nu på slutet....Skönt att veta att du skriver här så jag kan få löpande info om dig och allt som händer. Som sagt vi finns med dig HELA vägen, inte bara på en promenad....Kram och massa kärlek!

    SvaraRadera
  3. Du är så stark och jag är så stolt över dig. Du kommer att klara den här skitcancern. Vi älskar dig/mamma o W.

    SvaraRadera
  4. Fina, härliga, vackra Lisa!
    Starkt och modigt att skriva som du gör. Dina ord går rakt in i hjärtat.
    Finns här när du vill! Kramar i mängder. Marlene

    SvaraRadera
  5. Bästaste Lisa !!! Blir så berörd av det du skriver. Beundrar att du orkar dela med dig av din berättelse. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Skänkte sex bh:ar och tänkte på dig! Blir ledsen, arg och glad på en gång. Du klarar det här, ni är bara helt underbara. Kram, Ida

    SvaraRadera