torsdag 27 oktober 2011

Frustration, ilska och glädje...

Dagen började inget vidare idag. Bestämde mig för att ta kontakt med patologen för att få veta var i vänteprocessen mitt svar var. Hur långt de hade kommit... Jag är väl medveten om att de inte får lämna några svar över telefonen och det vet jag för att jag har ringt dit ett antal gånger redan efter första operationen... Om ni tänker på den mest snapiga tanten ni någonsin har träffat och multiplicerar henne med 10 så kanske ni kommer i närheten av den snapiga tant jag fick prata med på patologen... Herregud!! Det finns folk till allt!! Jag hann inte ens förklarar färdigt vad mitt ärende gällde innan hon snäste av mig och sa "Vi får inte lämna ut någon information"... Jag sa då att jag visste att jag inte skulle få några svar utlämnade på telefonen, bara att jag ville veta hur långt de hade kommit i processen...Då snäser hon igen att de inte får lämna ut någon information...
Det finns ju olika sätt att förmedla något till någon... Man kan ju i alla fall försöka förstå vad personen som ringer går igenom och förklara lite snyggt att man måste ta kontakt med sin klinik istället... Det är ju tur att hon bara jobbar med preparat och inte har så mycket patientkontakt... Jag blev så förbannad att jag bara sa"Tack då" och så lade jag på... I det tillfället skulle jag velat ha en gammal telefon, en sådan med snurrplatta, för att verkligen få slänga på luren i örat på henne... Så att det blev en jävla smäll... Nu hade jag bara mobilen och att bara dutta på "lägg på" kändes inte lika effektfullt... Men hon fick i alla fall inget hej då av mig, så det så...

Efter det givande samtalet (ironi) var jag deppig och kände inte för att göra något alls... Känner fortfarande av den förbannade armen och den är en riktig irritationstriggare... Jag kan inte bära på min lille plutt V, inte sträcka ut armen ordentligt, inte fungera som vanligt... Väldigt frustrerande!! Men det ska ju släppa vartefter säger de som vet... Får väl lita på det...

Sen tog dagen en helomvändning!!! Två blombud och godis!! Man blir så glad <3 På bilden ser ni tre jättefina buketter som jag har fått av min otroliga chef, gulliga tjejerna på Friskis och Svettis och av underbara vänner S och R <3 Glädje och styrkeförrådet fylls på direkt!! Jag vill även tacka ALLA som läser och kommenterar min blogg... Det betyder massor <3  


4 kommentarer:

  1. Hej nu testar jag om jag äntligen lyckats för att kunna kommentera :-)
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  2. FOLK säger jag bara...eller som Ulla Skog säger i Yrrol: "Det är synd om människan"

    SvaraRadera
  3. Vilken surkärring!! Njut av blommorna och frossa i chokladen, det ÄR du värd. Styrkekramar i massor <3<3<3 Vanja

    SvaraRadera
  4. Ja man blir ju förbannad på folk ibland men som du sa Lisa så jobbar hon åtminstone inte direkt med patienter...TACK OCH LOV!! Och vissa människor är ju verkligen inte värda att lägga energi på..visst!! Det måste vara sjukt frustrerande att bara gå och vänta och inte veta något..Tur att du har fått blommor och härlig choklad att frossa i...det är ju faktiskt dokumenterat att vi blir gladare och känner oss mer tillfredsställda av choklad :-) Puss och kram på dig

    SvaraRadera